.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طی ۲ روز گذشته ؛
نام نویسی ۱۵۳ داوطلب انتخابات شورای شهر در مازندران/ ۱۰ زن در میان داوطلبان
استانداری مازندران از ثبت نام قطعی ۱۵۳ نفر طی ۲ روز گذشته به عنوان داوطلب نامزدی ششمین دوره انتخابات شورای شهرهای استان خبر داد که ۱۰تن از آنان زن هستند.

به گزارش شمال نیوز، طبق گزارش آماری که کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران منتشر کرد ، در مجموع ۳۲۴ نفر روند ثبت نام برای داوطلبی نامزدی شورای ششم در شهرهای استان شروع کرده اند که از این تعداد ۱۵۳ نفر کار نام نویسی را به اتمام رسانده اند ، وضعیت ثبت نام ۵۳ نفر « در دست بررسی » و ۱۱۷ نفر هم « در حال ثبت نام » اعلام شده است

بر اساس این گزارش ، مدرک تحصیلی ۸۳ نفر معادل ۵۴.۲ درصد کسانی که ثبت نامشان قطعی شده است ، لیسانس ، ۵۷ نفر معادل ۳۷.۳ درصد فوق لیسانس ، چهار نفر دکترا ، چهار نفر فوق دیپلم ، چهار نفر دیپلم و یک نفر هم حوزوی است.

بیشترین تعداد ثبت نام شده های قطعی مربوط به شهرستان های ساری با ۱۸ نفر ، نور ۱۵ نفر ، بابل ۱۴ نفر ، قائمشهر ۱۳ نفر و چالوس ۱۲ نفر است. در هر یک از شهرستان های نوشهر ، آمل ، جویبار و تنکابن هم هشت نفر تا پایان روز دوم ثبت نام قطعی کردند. آمار ثبت نامی های قطعی در سوادکوه هم هفت نفر و فریدونکنار و نکا ۶ نفر اعلام شد.

همچنین در هر یک از شهرستان های عباس آباد ، بابلسر و محمود آباد پنج نفر ثبت نام قطعی کرده اند. آمار ثبت نامی های قطعی در شهرستان های رامسر ، بهشهر و کلاردشت چهار نفر اعلام شده است. گلوگاه با ۲ نفر و میاندورود با یک نفر در رده بعدی ثبت نامی های قطعی قرار دارند.

با این وصف تا پایان روز دوم هیچ کس در شهرستان های سوادکوه شمالی و سیمرغ داوطلب نامزدی نمایندگی شورای ششم نشده اند.

۲۲ شهر بدون داوطلب

جدول آماری کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران همچنین نشان می دهد که تا پایان روز دوم برای کرسی های ۲۲ شهر استان هیچ کس داوطلب نشده است. پنج شهر فاقد داوطلب شامل رامسر ، نور ، گلوگاه ، شیرگاه و کیاکلا از مراکز شهرستان هستند.

شیرگاه مرکز شهرستان سوادکوه شمالی و کیاکلا هم مرکز شهرستان سیمرغ است.

سایر شهرهایی که تاکنون ثبت نام قطعی نداشتند ، از مراکز بخش های تابعه شهرستان ها هستند که بیشترین تعداد هم مربوط به شهرستان آمل است. در شهرستان آمل تنها هشت نفر برای شورای شهر آمل نام نویسی قطعی کرده اند ولی برای شهرهای امامزاده عبدالله ، بابکان ، دشت سر ، رینه و گزنگ ثبت نام قطعی ثبت نشده است.

در شهرستان ساری هم تمامی ۱۸ نفری که ثبت نام کرده اند ، داوطلب نامزدی کرسی شهر ساری هستند ولی برای شهرهای تابعه شامل فرح آباد ، فریم ، پایین هولار و کیاسر نام نویسی قطعی ثبت نشده است.

ثبت نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند شروع شد و تا پایان روز ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

بر اساس اعلام وزارت کشور ، داوطلبان نامزدی شوراهای شهر می توانند به چهار روش حضور در فرمانداری ها ، حضور در دفاتر پیشخوان دولت ، استفاده از نرم افزار موبایلی و یا نرم افزار رایانه کار ثبت نام خود را انجام دهند.

استان مازندران طبق نتایج سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این استان با ۲۲ شهرستان ، ۶۱ نقطه شهری و سه هزار و ۶۲۲ نقطه روستایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ روستا دارای سکنه هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر نامزد شده بودند که از میان آنان ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

در حال حاضر از مجموع ۶۱  شهر مازندران ، اعضای اصلی شورای چهار شهر ۹ نفره ، پنج شهر هفت نفره و بقیه شهرها نیز پنج نفره است./ ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.